Van dierenartsassistent naar ondernemer

15 juni 2021

Mijn liefde voor dieren is altijd groot geweest.

Marley is mijn metgezel, mijn beste vriend op 4 poten.  Hij gaat overal met me mee.  Hij is formaatje Boerenfox dus dat kan ook gemakkelijk!

Jaren geleden werkte ik als dierenartsassistent bij een dierenarts in Borsbeek.  Het voelde zo goed om mensen met hun dieren te kunnen helpen.  Aan het onthaal zorgde ik voor de eerste hulp en ‘ontzorging’ zeg maar. De meeste mensen kwamen op afspraak maar soms, heel soms, kwam er een huisdier binnen die acute hulp nodig had.  Dat waren wij gewend in de dierenkliniek van Borsbeek.

Dan was het ook mijn taak om dit dier direct naar de juiste arts te krijgen want de dierenkliniek daar staat gekend voor de dierenartsen met elk hun specialisme. Dan is het dier in goede handen maar dan moet er vaak nog wat zaken geregeld worden met het baasje.  Dat was soms andere koek.  Door mijn zorgende aard en geduld, kon ik het baasje vaak kalmeren zodat de nodige formulieren voor medicijnen, eventuele nodige ingrepen of andere zaken konden ingevuld worden.  Het is ook niet gemakkelijk voor iemand om een dier waar je zoveel van houdt, te zien afzien.

Ik denk dat daar ook mijn kracht ligt: zorgen voor. 

Van een hond, kat, konijn of ander huisdier, je houdt van ze. Ze behoren tot je dagelijks leven, je gezin.  Soms ZIJN ze je gezin en dat maakt de liefde tussen een dier en baasje zo mooi.

Marley is mijn gezin.  Ooit hoop ik aan gezinsuitbreiding te mogen doen door een kind te verwelkomen maar voorlopig blijft het bij Marley en ik.

Zorgzaamheid zit in mijn bloed, het hoort bij mij. Of het nu voor een huisdier is of voor jouw administratie, het blijft allebei ‘zorgen voor”. 

Ik heb altijd geleerd dat je moet doen wat je graag doet.  In 2014 voelde ik me helemaal op mijn plek in de dierenkliniek! Net als iedereen verbreedt ook mijn horizon en ik wilde graag blijven zorgen maar dan op een ander vlak. 

Ik koos voor verandering.

Nu zorg ik voor administratie, boekhouding en technische assistentie bij eenmanszaken, zelfstandigen en kmo’s. Als bij jouw onderneming dan weer alles op rolletje loopt en jij gelukkig bent dat alles zo goed geregeld is, ben ik blij.

Het klinkt raar maar ik doe nu eenmaal zo graag wat ik doe.  Zodanig dat ik niet het gevoel heb dat ik het MOET doen.  Begrijp je wat ik probeer te zeggen?

Ik ben eigenlijk jouw ‘wingman’, I got your back! Zodat jij je onderneming kan laten groeien tot zover jij dat wilt.  Daarvoor moeten bepaalde zorgtaken zoals administratie & boekhouding worden uitbesteed.  Dan kom je bij mij terecht.

Ik beloof je dat ik met heel veel zin zal zorgen voor jouw financiële taken, dat je facturen netjes gemaakt en opgestuurd worden, dat die vele telefoontjes ik zal doen voor jou of dat ik zal luisteren wanneer je een slechte dag hebt. Want dat doe ik ook.  Vraag maar aan andere ondernemers met wie ik samenwerk.

Naast mijn grote gevoel voor humor staat mijn grote gevoel voor zorgzaamheid.

De combinatie van die twee is, denk ik, één van mijn sterktes.

Met een lach jouw administratie doen en een schouder om je te ontzorgen!

Welkom bij Jamie van Camp-administratie: de allround ontzorger!

31 augustus 2021

Administratieve fouten

Eigenlijk is je administratie uit handen geven het eerste wat je zou moeten doen omdat je zo een hoop geld bespaart EN je zo fouten kan voorkomen. Veelal fouten die je op het eind een pak geld kunnen kosten juist omdat je wilt besparen op het uitbesteden van je administratie.

2 augustus 2021

Graduaat Accounting Administration

Het komt er dus op neer dat ik straks zo allround ga zijn dat ik eigenlijk je onderneming of business helemaal kan overnemen. Hoef jij alleen nog maar te doen waar jij goed in bent.

5 juli 2021

Technische zaken

Onlangs rondde ik mijn opleiding voor technisch virtueel assistent af. Dit om jullie een nog betere en uitgebreidere service te kunnen bieden. Wij bij Advies & Administratiekantoor Van Camp houden van complete zaken. Daar horen dus ook technische zaken bij.

1 mei 2021

WEBHOSTING

Technisch Virtueel Assistent. Dat ben ik ondertussen. Of beter: Ik ken ondertussen veel trucjes van een hoop online tools. Daarbij leerde ik ook over webhosting en webdesign. Voornamelijk leerde ik over welke hostingbedrijven goed waren en welke niet.

5 april 2021

Technisch Virtueel Assistent

Naar school. Again. Je had het nooit verwacht maar daar ga je weer. Zit je daar op de schoolbanken. In mijn geval, virtuele schoolbank. Want, of we het nu willen of niet, het is nog steeds Coronatijd. Mocht je deze blog pas over 27 jaar lezen: Google het maar ‘corona’ krijg je een heleboel ellende te zien.

15 maart 2021

Agendabeheer

Iedereen heeft een agenda. Iedereen houdt afspraken bij. Wij, bij Jamie van Camp hebben dus ook een agenda. Wij zijn het soort administratiekantoor die dit digitaal doet.

2 maart 2021

Medisch secretariaat

Sinds kort biedt Jamie van Camp-administratie ondersteuning aan voor ondernemers die een praktijk hebben. Dat kan gaan van tandartsen tot huisartsen of zelfs complete beautycenters. Onze mensen zijn hiervoor opgeleid en geloven in hospitality.

14 februari 2021

FOUTE FACTUREN

Wil jij ook jouw facturen netjes ingeboekt van groot naar klein ? Dan moet je Jamie van Camp mét beroepsgeheim zijn!

1 februari 2021

Vacature

Voel jij je geroepen om onze nieuwe salesmanager te worden waarbij je verantwoordelijk bent voor je eigen prospecten? Solliciteer dan nu onmiddellijk! We zitten op je te wachten.

14 januari 2021

TELEFOONPERMANENTIE

Want bij administratie komt veel meer kijken dan je werkelijk denkt. Boekhouding en cijfermatig bruto versus netto berekenen, is het meest bekende stuk van administratie bij het grote publiek. Maar het verzorgen van goede, vlotte en voornamelijk gastvriendelijke telefoongesprekken hoort daar ook bij.

1 januari 2021

Nieuwjaarsvoornemens

Hoe zit het met jouw voornemens? Heb je nog iets speciaals in gedachten? ADMINISTRATIE Juist, dat ga jij aanpakken in 2021! Waarom? Omdat dit je veel geld uitspaart als het in orde is. Omdat als alles netjes gefactureerd is je daar een blij gevoel van krijgt. Je wordt nog blijer als je de te ontvangen bedragen op je rekening ziet staan. Dus, een happy ondernemer valt en staat met de administratie!

17 december 2020

KERSTADMINISTRATIE

Fijne feestdagen voor iedereen hier bij Jamie Van Camp en laat alstublieft even weten of onze administratietips geholpen hebben voor jullie fantastisch, georganiseerd kerstdiner.

14 december 2020

Administratie? Administratie!

Waarom heeft iedereen zo een hekel aan administratie? Het levert toch een hoop voordelen op?

7 december 2020

Kerstactie

Ik wil graag bedrijven in deze moeilijke tijd helpen. Daarom start ik vandaag met een Kerstactie!

3 november 2020

We gaan terug in lockdown

Elke onderneming moet telewerk invoeren waar mogelijk. Dat werd bepaald in de maatregelen die de federale overheid afkondigde op 30 oktober. Niet - essentiële verplaatsingen blijven wel toegelaten, behalve tijdens de avonklok.

27 oktober 2020

Voordelen van een freelance administratieve hulp

Bezorgt het papierwerk van uw eenmanszaak of kmo slapeloze nachten? Hebt u niet de energie om u lange dag nog aan uw offertes te zetten? Loopt u weleens inkomsten mis doordat u toekomt aan de opvolging van facturen?

27 oktober 2020

Coronamaatregelen

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, neemt ons land verschillende maatregelen. Ze hebben een impact op tal van sectoren en ondernemingen.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x