FOUTE FACTUREN

14 februari 2021

De meeste ondernemers die hun facturen nog zelf netjes doorsturen naar ons doen dat op zaterdag.

Dit omdat het een meest geschikte dag is.  Het werk is saai, je moet je hoofd erbij houden en er mogen al zeker geen fouten in staan. Anders moet je het hele riedeltje opnieuw invullen, opslaan en doorsturen naar administratie Jamie van Camp.  ( We kunnen dit ook voor je doen hoor maar je hebt van die diehards…)

Dan zit je daar als ondernemer op zaterdagochtend ( het hele gezin is ‘iets’ aan het doen, volleybal, boodschappen, trampoline springen, je kent het wel, of niet) maar jij zit achter je computer met een gezicht op onweer want de facturen moeten worden doorgestuurd.

Vlijtig vul je de nodige gegevens in. Je verstuurt de facturen per mail naar je boekhouder en…klaar! Relax, het is zaterdag. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij, als administratiekantoor zonder kantoor dan, lezen jouw mail pas op maandag.  Niet altijd want wij werken ook in het weekend, eerlijk is eerlijk, maar dat hoeft verder niemand te weten.  Dan is het maandagochtend en gaat de mailbox open en zien we dat meerdere ondernemers afgelopen zaterdag flink hebben doorgewerkt.  Oké, aan de bak!

Eh ja, de factuur van die harde schijf, klopt moet nog toegevoegd worden.  Ook de factuur van zijn internet niet vergeten, check.  Wat staat hier? Ah ja, de leaseauto moet er nog bij, juist ja. Ook de Tinder-factuur kan bij de onkosten berekend worden. Wait. Wat. WAT?

Eh wat? Ja, het staat er echt.

Tinderabonnement: 12,91 euro per maand. Slik.

Flip. 

Moet die factuur nu worden ingeboekt of niet?  Vreemd.  Buiten het feit dat deze man op zijn Facebook: ‘Happily married’ zet, blijft dit een moeilijke vraag. En nu? Ja, we gaan hem bellen. Of nee, dat kan niet want als zijn vrouw opneemt, wat zeggen we dan: Sorry, verkeerd verbonden?  Jeetje zeg. Vroeg kon je nog eens anoniem bellen of zo met zo’n bakelieten telefoon, remember? Daar moest je nog aan draaien.  Ach stop, dit is van 30 jaar geleden en wij zijn een jong kantoor!

Het probleem is er nog steeds: Tinderabonnement: 12.91 euro per maand. Eigenlijk vrij goedkoop als we er zo over nadenken. Nee. Niet nadenken. Doen! 

Maar wat?

Oké, we gaan hem bellen op zijn gsm. Moet lukken!  Hij gaat over.

“Dit is de voicemail van DieterXXXXXXX, laat uw bericht achter en ik bel u zo snel mogelijk terug.”

Ehhhhhhhhhhhh.

“Eh, hallo, dit is administratie Jamie van Camp hier.  Ja, eh we bellen met de vraag of eh…je ergens een abonnement hebt die niet hoeft ingeboekt te worden. Eh……”)#($*@)#&%)*#@&%)*#* we doen alsof de verbinding slecht is wegens niet weten wat te zeggen.

Weet je, we boeken dat Tinderabonnement maar niet in.  Zo veroorzaken we ook geen problemen waar er, tot nu toe dan, geen zijn.

We werken verder aan DieterXXXXXXX zijn aankoop-en verkoopfacturen. Ja, dat grote scherm met die extra koptelefoons, zetten we hier en dat softwareabonnementje past hier ook mooi bij. Mooi, de maandagmorgen loopt op rolletjes. Heerlijk!  Oh ja, dat kantoormateriaal moest ook nog bij aankoop en ja, kijk eens hier, die verkoopfactuur van 5.900 euro brengt Dieter net uit de rode cijfers. Goed bezig Dieter! Ook dat hotel in Parijs met champagne-ontbijt voor twee kan ik makkelijk inbrengen als onkosten. Wait. Wat? Hotel voor twee?

Echt? Inboeken? Moet dat?

Was zijn vrouw daarbij?  Of ging hij daarnaartoe met een Tinder-date? Hoezo Tinder? Ah ja, Dieter heeft een abonnementje op die datingsite hé.

Beroepsgeheim.  I love it!  Wij, bij Jamie van Camp zeggen niks.  Niks over jou, niks over een ander en al zeker niets over onszelf.  Wij houden de lippen dicht!

“Ja goedemorgen, het is hier met Lincy, de vrouw van Dieter, goh, ik moet eigenlijk wat vragen.  Ik heb per ongeluk wat factuurtjes dat ik op mijn man zijn naam heb laten zetten, doorgestuurd naar jullie.  Ja, eh, zou het, eh, mogelijk zijn om die te deleten alstublieft?  En eventueel vergeten dat dit ooit is gebeurd?” “Dank u hé.” 

Verbinding is weg.


Wat we daarnaast denken?  Dat is een andere zaak maar genoeg om over te praten tijdens de personeelskerstborrel!


Wil jij ook jouw facturen netjes ingeboekt van groot naar klein ?

Dan moet je bij Jamie van Camp mét beroepsgeheim zijn!

31 augustus 2021

Administratieve fouten

Eigenlijk is je administratie uit handen geven het eerste wat je zou moeten doen omdat je zo een hoop geld bespaart EN je zo fouten kan voorkomen. Veelal fouten die je op het eind een pak geld kunnen kosten juist omdat je wilt besparen op het uitbesteden van je administratie.

2 augustus 2021

Graduaat Accounting Administration

Het komt er dus op neer dat ik straks zo allround ga zijn dat ik eigenlijk je onderneming of business helemaal kan overnemen. Hoef jij alleen nog maar te doen waar jij goed in bent.

5 juli 2021

Technische zaken

Onlangs rondde ik mijn opleiding voor technisch virtueel assistent af. Dit om jullie een nog betere en uitgebreidere service te kunnen bieden. Wij bij Advies & Administratiekantoor Van Camp houden van complete zaken. Daar horen dus ook technische zaken bij.

15 juni 2021

Van dierenartsassistent naar ondernemer

Zorgzaamheid zit in mijn bloed, het hoort bij mij. Of het nu voor een huisdier is of voor jouw administratie, het blijft allebei ‘zorgen voor”. Welkom bij Jamie van Camp-administratie: de allround ontzorger!

1 mei 2021

WEBHOSTING

Technisch Virtueel Assistent. Dat ben ik ondertussen. Of beter: Ik ken ondertussen veel trucjes van een hoop online tools. Daarbij leerde ik ook over webhosting en webdesign. Voornamelijk leerde ik over welke hostingbedrijven goed waren en welke niet.

5 april 2021

Technisch Virtueel Assistent

Naar school. Again. Je had het nooit verwacht maar daar ga je weer. Zit je daar op de schoolbanken. In mijn geval, virtuele schoolbank. Want, of we het nu willen of niet, het is nog steeds Coronatijd. Mocht je deze blog pas over 27 jaar lezen: Google het maar ‘corona’ krijg je een heleboel ellende te zien.

15 maart 2021

Agendabeheer

Iedereen heeft een agenda. Iedereen houdt afspraken bij. Wij, bij Jamie van Camp hebben dus ook een agenda. Wij zijn het soort administratiekantoor die dit digitaal doet.

2 maart 2021

Medisch secretariaat

Sinds kort biedt Jamie van Camp-administratie ondersteuning aan voor ondernemers die een praktijk hebben. Dat kan gaan van tandartsen tot huisartsen of zelfs complete beautycenters. Onze mensen zijn hiervoor opgeleid en geloven in hospitality.

1 februari 2021

Vacature

Voel jij je geroepen om onze nieuwe salesmanager te worden waarbij je verantwoordelijk bent voor je eigen prospecten? Solliciteer dan nu onmiddellijk! We zitten op je te wachten.

14 januari 2021

TELEFOONPERMANENTIE

Want bij administratie komt veel meer kijken dan je werkelijk denkt. Boekhouding en cijfermatig bruto versus netto berekenen, is het meest bekende stuk van administratie bij het grote publiek. Maar het verzorgen van goede, vlotte en voornamelijk gastvriendelijke telefoongesprekken hoort daar ook bij.

1 januari 2021

Nieuwjaarsvoornemens

Hoe zit het met jouw voornemens? Heb je nog iets speciaals in gedachten? ADMINISTRATIE Juist, dat ga jij aanpakken in 2021! Waarom? Omdat dit je veel geld uitspaart als het in orde is. Omdat als alles netjes gefactureerd is je daar een blij gevoel van krijgt. Je wordt nog blijer als je de te ontvangen bedragen op je rekening ziet staan. Dus, een happy ondernemer valt en staat met de administratie!

17 december 2020

KERSTADMINISTRATIE

Fijne feestdagen voor iedereen hier bij Jamie Van Camp en laat alstublieft even weten of onze administratietips geholpen hebben voor jullie fantastisch, georganiseerd kerstdiner.

14 december 2020

Administratie? Administratie!

Waarom heeft iedereen zo een hekel aan administratie? Het levert toch een hoop voordelen op?

7 december 2020

Kerstactie

Ik wil graag bedrijven in deze moeilijke tijd helpen. Daarom start ik vandaag met een Kerstactie!

3 november 2020

We gaan terug in lockdown

Elke onderneming moet telewerk invoeren waar mogelijk. Dat werd bepaald in de maatregelen die de federale overheid afkondigde op 30 oktober. Niet - essentiële verplaatsingen blijven wel toegelaten, behalve tijdens de avonklok.

27 oktober 2020

Voordelen van een freelance administratieve hulp

Bezorgt het papierwerk van uw eenmanszaak of kmo slapeloze nachten? Hebt u niet de energie om u lange dag nog aan uw offertes te zetten? Loopt u weleens inkomsten mis doordat u toekomt aan de opvolging van facturen?

27 oktober 2020

Coronamaatregelen

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, neemt ons land verschillende maatregelen. Ze hebben een impact op tal van sectoren en ondernemingen.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x