Administratieve fouten

31 augustus 2021

Bij Jamie van Camp-administratie begrijpen we dat je als startende ondernemer niet altijd het budget hebt om je administratie uit handen te geven. Eh, ‘begrijpen’ is een groot woord… .

Eigenlijk is je administratie uit handen geven het eerste wat je zou moeten doen omdat je zo een hoop geld bespaart EN je zo fouten kan voorkomen.  Veelal fouten die je op het eind een pak geld kunnen kosten juist omdat je wilt besparen op het uitbesteden van je administratie.

Welke fouten worden er nu het meest gemaakt als startende ondernemer op vlak van administratie?

  • Facturen met fouten.
    Ai, dat kan tot serieuze boetes leiden. Wat? Ja, echt.  Denk je nu echt dat een belastingdienst rekening zal houden met het feit dat jij een nitwit bent op vlak van facturen maken? Denk het niet. Een BTW-nummer vergeten? Boete. Een opdracht verkeerd verwoord. Boete. Foute kleurkeuze van je factuur? Boete ( nee, deze niet, is een grapje)


  • Zakelijke kosten en privékosten niet gescheiden kunnen houden, je koopt een handtas. Dat is een privékost. Jawel! Privé. Tenzij je een handtassenwebshop hebt natuurlijk, dan is het een zakelijke kost.  Of je schakelt Jamie van Camp-administratie in, dan MAKEN we er een zakelijke kost van. Hoe? Zeggen we lekker niet. Daarom huur je ons ook in.


  • Ah! Een veel voorkomende fout van startende ondernemers: geen geld opzij zetten.
    Hoe? Wat? Geen geld opzij zetten voor belastingen. Dan zie je de eerste centen binnenkomen en denk je: joehoe! Shoppen! Eh, nee. Eerst sparen voor later. ( We lijken je ouders wel.) Je zet dus de helft van je inkomsten opzij voor de belastingen. Hangt er een beetje vanaf in welke belastingschaal je terecht komt natuurlijk.


  • Je administratie niet op orde hebben.
    Ja, dit IS een open deur intrappen. Veel starters houden niet bij wat ze uitgeven, zakelijk dan en wat er binnenkomt aan geld.  Zorg dat je perfect weet wat eruit gaat en wat er binnenkomt. Geen grap dit hoor. Klok die uren voor de klant of houd bij wat je verkocht hebt en wat nog op voorraad is. Kan je dit niet? Jamie van Camp-administratie. Zijn wij goed in. Altijd al geweest.


  • De grootste fout die je kan maken: een foute administrateur of boekhouder kiezen. Yep! Fout. Stel je nu voor dat je een accountant hebt die geen enkele vorm van humor heeft. Ellende! Kan je niet lachen bij de foute facturen of kan je geen grapjes maken als je weer Swarovski-armbanden als zakelijke kost hebt ingebracht terwijl je printers verkoopt. Beetje moeilijk dat laatste. Op z’n zachts gezegd heb je een toffe man Met gevoel voor humor nodig die jouw administratie doet.


En die hebben wij: Jamie van Camp!

YAY!

Dus besteedt je administratie uit aan Jamie.  Hij werkt met plezier EN humor.

2 augustus 2021

Graduaat Accounting Administration

Het komt er dus op neer dat ik straks zo allround ga zijn dat ik eigenlijk je onderneming of business helemaal kan overnemen. Hoef jij alleen nog maar te doen waar jij goed in bent.

5 juli 2021

Technische zaken

Onlangs rondde ik mijn opleiding voor technisch virtueel assistent af. Dit om jullie een nog betere en uitgebreidere service te kunnen bieden. Wij bij Advies & Administratiekantoor Van Camp houden van complete zaken. Daar horen dus ook technische zaken bij.

15 juni 2021

Van dierenartsassistent naar ondernemer

Zorgzaamheid zit in mijn bloed, het hoort bij mij. Of het nu voor een huisdier is of voor jouw administratie, het blijft allebei ‘zorgen voor”. Welkom bij Jamie van Camp-administratie: de allround ontzorger!

1 mei 2021

WEBHOSTING

Technisch Virtueel Assistent. Dat ben ik ondertussen. Of beter: Ik ken ondertussen veel trucjes van een hoop online tools. Daarbij leerde ik ook over webhosting en webdesign. Voornamelijk leerde ik over welke hostingbedrijven goed waren en welke niet.

5 april 2021

Technisch Virtueel Assistent

Naar school. Again. Je had het nooit verwacht maar daar ga je weer. Zit je daar op de schoolbanken. In mijn geval, virtuele schoolbank. Want, of we het nu willen of niet, het is nog steeds Coronatijd. Mocht je deze blog pas over 27 jaar lezen: Google het maar ‘corona’ krijg je een heleboel ellende te zien.

15 maart 2021

Agendabeheer

Iedereen heeft een agenda. Iedereen houdt afspraken bij. Wij, bij Jamie van Camp hebben dus ook een agenda. Wij zijn het soort administratiekantoor die dit digitaal doet.

2 maart 2021

Medisch secretariaat

Sinds kort biedt Jamie van Camp-administratie ondersteuning aan voor ondernemers die een praktijk hebben. Dat kan gaan van tandartsen tot huisartsen of zelfs complete beautycenters. Onze mensen zijn hiervoor opgeleid en geloven in hospitality.

14 februari 2021

FOUTE FACTUREN

Wil jij ook jouw facturen netjes ingeboekt van groot naar klein ? Dan moet je Jamie van Camp mét beroepsgeheim zijn!

1 februari 2021

Vacature

Voel jij je geroepen om onze nieuwe salesmanager te worden waarbij je verantwoordelijk bent voor je eigen prospecten? Solliciteer dan nu onmiddellijk! We zitten op je te wachten.

14 januari 2021

TELEFOONPERMANENTIE

Want bij administratie komt veel meer kijken dan je werkelijk denkt. Boekhouding en cijfermatig bruto versus netto berekenen, is het meest bekende stuk van administratie bij het grote publiek. Maar het verzorgen van goede, vlotte en voornamelijk gastvriendelijke telefoongesprekken hoort daar ook bij.

1 januari 2021

Nieuwjaarsvoornemens

Hoe zit het met jouw voornemens? Heb je nog iets speciaals in gedachten? ADMINISTRATIE Juist, dat ga jij aanpakken in 2021! Waarom? Omdat dit je veel geld uitspaart als het in orde is. Omdat als alles netjes gefactureerd is je daar een blij gevoel van krijgt. Je wordt nog blijer als je de te ontvangen bedragen op je rekening ziet staan. Dus, een happy ondernemer valt en staat met de administratie!

17 december 2020

KERSTADMINISTRATIE

Fijne feestdagen voor iedereen hier bij Jamie Van Camp en laat alstublieft even weten of onze administratietips geholpen hebben voor jullie fantastisch, georganiseerd kerstdiner.

14 december 2020

Administratie? Administratie!

Waarom heeft iedereen zo een hekel aan administratie? Het levert toch een hoop voordelen op?

7 december 2020

Kerstactie

Ik wil graag bedrijven in deze moeilijke tijd helpen. Daarom start ik vandaag met een Kerstactie!

3 november 2020

We gaan terug in lockdown

Elke onderneming moet telewerk invoeren waar mogelijk. Dat werd bepaald in de maatregelen die de federale overheid afkondigde op 30 oktober. Niet - essentiële verplaatsingen blijven wel toegelaten, behalve tijdens de avonklok.

27 oktober 2020

Voordelen van een freelance administratieve hulp

Bezorgt het papierwerk van uw eenmanszaak of kmo slapeloze nachten? Hebt u niet de energie om u lange dag nog aan uw offertes te zetten? Loopt u weleens inkomsten mis doordat u toekomt aan de opvolging van facturen?

27 oktober 2020

Coronamaatregelen

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, neemt ons land verschillende maatregelen. Ze hebben een impact op tal van sectoren en ondernemingen.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x