Administratie? Administratie!

14 december 2020

“Working 9 to 5 what a way to make a livin’”, Dolly Parton beschreef dit zo goed in haar nummer uit 1980. Wie werkt er vandaag van negen tot vijf? Welke ondernemer werkt tussen deze uren? Je kan ze vermoedelijk op één hand tellen. Oké de miljardair die eigenlijk alleen nog delegeert, zou er eventueel eentje van kunnen zijn. Maar dan, met hoeveel miljardairs is de wereld bezaait? Hmmm, stof om over na te denken. Alhoewel, wie wil daarover nadenken? Als je het zelf niet bent… .

Elke zelfstandige werkt het meeste urenaantal zonder dat het grote publiek daarvan af weet. Wat bedoel ik daarmee? Als je in loondienst werkt, is het meestal zo dat je uren op voorhand bepaald zijn. Soms ben je verplicht om tussen bepaalde uren te gaan werken en af en toe is het zo dat je je uren zelf mag bepalen. Let wel, wanneer je werkt dus, niet hoeveel uren je ‘mag’ werken.

Bij een ondernemer ligt dat net iets anders. Mocht een zelfstandige op voorhand de uren moeten bepalen hoelang hij of zij bezig is met ‘de zaak’ dan denk ik dat je dat urenaantel niet kan optellen. Eerlijk is eerlijk, iemand met een eigen zaak is nooit klaar met werken. Is dat een nadeel? Natuurlijk niet, ondernemen doe je omdat je dat graag doet, omdat je er 100 procent voor kiest. Ondernemen staat voor mij ook gelijk aan vrijheid. Al stoppen de werkuren nooit. Het gaat erover hoe je iets bekijkt, vanuit welk perspectief je dingen bekijkt dus.

Vraag: waar heb je als ondernemer eigenlijk geen tijd voor? Wat besteed je liever uit? Wat doe je niet graag voor je zaak maar je weet dat het moet? Ik wed dat ik het antwoord weet. Als ik deze vraag aan andere verkopers, dienstverleners, grote of kleine zelfstandigen vraag, is het antwoord altijd hetzelfde: ADMINISTRATIE. Waarom heeft iedereen zo een hekel aan administratie? Het levert toch een hoop voordelen op:

  • duidelijkheid in je bedrijf
  • structuur voor het bedrijf
  • facturen opmaken
  • geld dat binnenkomt, let wel: BINNENKOMT
  • uitgaven, iets minder leuk maar als het ‘leuke’ onkosten zijn niet zo pijnlijk.

Er zijn nog veel meer voordelen dan je dacht! Jamie Van Camp is een krak in administratie. Hij houdt ervan, doet het graag en combineert dit met ondernemen. Je snapt het niet hé, een man die graag administratie doet en die er niet uitziet als een boekhouder die een stok heeft ingeslikt.  Dat komt doordat het woord ‘administratie’ veel meer inhoudt dan wat je denkt, echt! De voordelen blijven maar komen, ja! Wat kan hij nog meer? ( buiten een complete over-the-top-kerstoom versieren, maar daarover later meer)


  • je oproepen worden beantwoord. Jaja, ook dat biedt hij je aan.
  • boekhouding
  • softwarebeheer
  • e-mailbeheer ( dit is gewoon van onschatbare waarde als wij dat voor je doen.)
  • eventmanagement. Super leuk! Zeker als je Ed Sheeran een colaatje mag aanbieden ondertussen.
  • Projectmanagement. Ja, Jamie zijn freelancers zijn een kei in delegeren: ‘Zet dat daar!’, ‘Komt niet te laat’, ‘Geef me de wijn’( deze is wel voor NA het project)
  • Personeelsadministratie, erg belangrijk als je als bedrijf wil dat je personeel nog komt opdagen

En nog veel meer! U vraagt, wij draaien!

Maar wie is Jamie van Camp? Een man die houdt van administratie doen. Je gelooft het nog steeds niet hé. Maar toch is het waar. Waarom? Hij houdt van netheid en structuur dus ook van alles wat hij aanbiedt. Al heeft hij een hekel aan schoonmaken, dat dan weer wel. Naast dit alles behoort hij tot de categorie: ‘jonge ondernemers’ die graag een verschil wil maken in deze wereld. Hoera! Ja, ze bestaan nog.

Dus, heb je nood aan administratieve hulp of schreeuw je om geen enkele minuut meer te verliezen aan taken die WEL bij het runnen van een onderneming horen maar waar je eigenlijk NIET voor betaald wordt? Bel Jamie van Camp! Hij komt met een zwier en een zwaai naar je toe gegaloppeerd en neemt al die vervelende taken van je over, beloofd!


31 augustus 2021

Administratieve fouten

Eigenlijk is je administratie uit handen geven het eerste wat je zou moeten doen omdat je zo een hoop geld bespaart EN je zo fouten kan voorkomen. Veelal fouten die je op het eind een pak geld kunnen kosten juist omdat je wilt besparen op het uitbesteden van je administratie.

2 augustus 2021

Graduaat Accounting Administration

Het komt er dus op neer dat ik straks zo allround ga zijn dat ik eigenlijk je onderneming of business helemaal kan overnemen. Hoef jij alleen nog maar te doen waar jij goed in bent.

5 juli 2021

Technische zaken

Onlangs rondde ik mijn opleiding voor technisch virtueel assistent af. Dit om jullie een nog betere en uitgebreidere service te kunnen bieden. Wij bij Advies & Administratiekantoor Van Camp houden van complete zaken. Daar horen dus ook technische zaken bij.

15 juni 2021

Van dierenartsassistent naar ondernemer

Zorgzaamheid zit in mijn bloed, het hoort bij mij. Of het nu voor een huisdier is of voor jouw administratie, het blijft allebei ‘zorgen voor”. Welkom bij Jamie van Camp-administratie: de allround ontzorger!

1 mei 2021

WEBHOSTING

Technisch Virtueel Assistent. Dat ben ik ondertussen. Of beter: Ik ken ondertussen veel trucjes van een hoop online tools. Daarbij leerde ik ook over webhosting en webdesign. Voornamelijk leerde ik over welke hostingbedrijven goed waren en welke niet.

5 april 2021

Technisch Virtueel Assistent

Naar school. Again. Je had het nooit verwacht maar daar ga je weer. Zit je daar op de schoolbanken. In mijn geval, virtuele schoolbank. Want, of we het nu willen of niet, het is nog steeds Coronatijd. Mocht je deze blog pas over 27 jaar lezen: Google het maar ‘corona’ krijg je een heleboel ellende te zien.

15 maart 2021

Agendabeheer

Iedereen heeft een agenda. Iedereen houdt afspraken bij. Wij, bij Jamie van Camp hebben dus ook een agenda. Wij zijn het soort administratiekantoor die dit digitaal doet.

2 maart 2021

Medisch secretariaat

Sinds kort biedt Jamie van Camp-administratie ondersteuning aan voor ondernemers die een praktijk hebben. Dat kan gaan van tandartsen tot huisartsen of zelfs complete beautycenters. Onze mensen zijn hiervoor opgeleid en geloven in hospitality.

14 februari 2021

FOUTE FACTUREN

Wil jij ook jouw facturen netjes ingeboekt van groot naar klein ? Dan moet je Jamie van Camp mét beroepsgeheim zijn!

1 februari 2021

Vacature

Voel jij je geroepen om onze nieuwe salesmanager te worden waarbij je verantwoordelijk bent voor je eigen prospecten? Solliciteer dan nu onmiddellijk! We zitten op je te wachten.

14 januari 2021

TELEFOONPERMANENTIE

Want bij administratie komt veel meer kijken dan je werkelijk denkt. Boekhouding en cijfermatig bruto versus netto berekenen, is het meest bekende stuk van administratie bij het grote publiek. Maar het verzorgen van goede, vlotte en voornamelijk gastvriendelijke telefoongesprekken hoort daar ook bij.

1 januari 2021

Nieuwjaarsvoornemens

Hoe zit het met jouw voornemens? Heb je nog iets speciaals in gedachten? ADMINISTRATIE Juist, dat ga jij aanpakken in 2021! Waarom? Omdat dit je veel geld uitspaart als het in orde is. Omdat als alles netjes gefactureerd is je daar een blij gevoel van krijgt. Je wordt nog blijer als je de te ontvangen bedragen op je rekening ziet staan. Dus, een happy ondernemer valt en staat met de administratie!

17 december 2020

KERSTADMINISTRATIE

Fijne feestdagen voor iedereen hier bij Jamie Van Camp en laat alstublieft even weten of onze administratietips geholpen hebben voor jullie fantastisch, georganiseerd kerstdiner.

7 december 2020

Kerstactie

Ik wil graag bedrijven in deze moeilijke tijd helpen. Daarom start ik vandaag met een Kerstactie!

3 november 2020

We gaan terug in lockdown

Elke onderneming moet telewerk invoeren waar mogelijk. Dat werd bepaald in de maatregelen die de federale overheid afkondigde op 30 oktober. Niet - essentiële verplaatsingen blijven wel toegelaten, behalve tijdens de avonklok.

27 oktober 2020

Voordelen van een freelance administratieve hulp

Bezorgt het papierwerk van uw eenmanszaak of kmo slapeloze nachten? Hebt u niet de energie om u lange dag nog aan uw offertes te zetten? Loopt u weleens inkomsten mis doordat u toekomt aan de opvolging van facturen?

27 oktober 2020

Coronamaatregelen

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, neemt ons land verschillende maatregelen. Ze hebben een impact op tal van sectoren en ondernemingen.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x